فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

چهار نکته برای عکاسی با ارزش هنری بالاتر

 

عکاسی حرفه ای

وقتی هنرمندانه عکس می گیرید تصاویری منحصر به فرد و جالب خلق کرده اید. اما برای این که بهترین نتیجه را بگیرید باید از تکنیک های خاصی استفاده کنید. عکاسی هنری یکی از پر درآمد ترین شاخه های عکاسی است. و همه عکاسان حرفه ای دوست دارند در دوره هایی از عمر حرفه ای خود این نوع عکاسی را تجربه کنند. این نوع عکاسی بسیار مفید است و عکاسی به این روش هم مزایایی دارد که از آن جمله عکاسی مبتکرانه است. در این مقاله چهار نکته ارائه می شود که به شما کمک می کند عکس های هنری بهتری بگیرید.

از تنظیمات از پیش تعیین شده دوربین استفاده نکنید

وقتی که می خواهید عکس ها هنری بگیرید به نظر می رسد که ساده ترین کار استفاده از تنظیمات از پیش تعیین شده دوربین باشد اما لزوما بهترین نتیجه را به این روش به دست نخواهید آورد. می توانید دوربین را روی حالت sepia یا سیاه و سفید قرار دهید اما این کار ها را می توانید در کامپیوتر خود هم انجام دهید حتی فیلتر های مختلف را هم می توانید در برنامه ویرایش عکس خود اعمال کنید اما بازی کردن با زوم دوربین و تنظیمات مختلف نور و ISO می تواند جلوه های مختلفی بیافریند حتی می توانید از تنظیماتی که نباید استفاده کنید و نتایج را بررسی کنید تا عکسی متفاوت خلق کنید. درخشندگی زیاد همیشه هم بد نیست! کمی مات شدن قسمتی از تصویر می تواند پیامی را برساند، استفاده از تنظیمات عکاسی در شب برای عکاسی در میان روز هم تصویری کاری است ..........................


موضوعات مرتبط: درس هفتاد و سه چهار نکته برای عکاسی با ارزش هنری بالاتر ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:8 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

اهمیت نور ماه در عکاسی شبانه

 

توجه به ماه در عکاسی شبانه

همانطور که عکاسان حرفه ای به نور خورشید برای عکاسی در روز اهمیت می دهند برای عکاسی در شب هم به نور ماه اهمیت می دهند. وقتی که ماه در افق پایینی قرار می گیرد طول سایه های اشیاء بلندتر می شود و از طرف دیگر هر چه زاویه تابیدن ماه عمودی تر باشد سایه ها شدید تر و کوچکتر خواهند بود.

فاکتور دیگری که اهمیت دارد شدت نور ماه است این شدت با یک دوره ۲۹٫۵ روزه کم و زیاد می شود. ماه کامل کمک می کند تا دهانه لنز شما کمتر باز بماند و در عین حال عمق میدان مناسبی حاصل می شود، اما یک شب بدون ماه می تواند موقعیت مناسبی برای عکاسی از ستارگان فراهم کند. همچنین می توانید برای عکاسی در شب از ترکیبی از نور مصنوعی و نور ماه استفاده کنید.

mah2

اندازه گیری زمانی که سنسور یا فیلم در معرض نور قرار می گیرد نیاز به دانش و تجربه دارد. برای شروع می توانید از f/2.0 و ۳۰ ثانیه در آیزو ۱۰۰ استفاده کنید. و زمان باز بودن شاتر را بین ۱ تا ۴ دقیقه تنطیم نمایید.

عامل دیگری که کمتر به آن توجه می شود و در عکاسی روز هم رخ می دهد ولی در عکسی شبانه تاثیر بیشتری دارد جابجایی منبع نور است فرقی نمی کند این منبع نور خورشید باشد یا ماه. وقتی که سنسور یا فیلم عکاسی زمان زیادی در معرض نور قرار می گیرند یا به عبارت ..................


موضوعات مرتبط: درس هفتاد و دو اهمیت نور ماه در عکاسی شبانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:3 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

آیا برای عکاس حرفه ای شدن باید از ضریب هوشی بالایی برخوردار باشیم؟

 

عکاسی حرفه ای

در این مقاله کمی رک و بی پرده درباره اینکه یک عکاس حرفه ای چقدر باید باهوش باشد صحبت می کنیم. هر چند برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای نیاز نیست که از ضریب هوشی و توانایی های یک جراح برخوردار باشید اما باید توانایی برقراری ارتباط با چنین افرادی را داشته باشید!

 

بیشتر رقبای شما افراد معمولی هستند

بیشتر عکاسان حرفه ای اگر نگوییم انسان های کند ذهنی هستند، اما ضریب هوشی شگفت انگیزی هم ندارند هر چند در این میان استثناهایی هم وجود دارد. (هم چنان که در بسیاری از مشاغل این چنین است.) اگر بخواهم صادقانه درباره دنیای حرفه ای های عکاسی صحبت کنم بسیاری از افرادی که اکنون در این رشته موفق هستند قبلاً نتوانسته اند نمره قبولی آزمون ورودی دانشگاه یا یک آزمون استخدامی را کسب کنند. و عده ای از آنها هم عکاسی را به این دلیل انتخاب کرده اند که فکر می کرده اند کار ساده و بی دردسری است. برخی هم عکاسی را به عنوان یک سرگرمی شروع کرده اند. و البته برخی هم تحصیل کرده این رشته هستند و از دانشگاههای معتبر دنیا فارغ التحصیل شده اند. حتی من عکاسان موفقی را می شناسم که در هیچ دانشگاهی و در هیچ رشته ای تحصیل نکرده اند. خوب من فکر می کنم این خبر خوبی برای کسانی است که می خواهند وارد دنیای عکاسی حرفه ای شوند، چون قرار است با چنین افرادی رقابت کنند.

 

صبر کنید همه عکاسان حرفه ای افراد سبک مغزی نیستند. و البته عکاسان حرفه ای زیادی هم هستند که بسیار با هوش هستند و شاید خوش تیپ و خوش لباس و.. هم باشند. بلکه کل حرف من این است که یک فرد معمولی با ضریب هوشی متوسط شانس بالایی برای موفقیت در دنیای عکاسی دارد. اگر ضریب هوشی شما آنقدر بالا نیست که به دانشگاه هاروارد راه پیدا کنید، ..................


موضوعات مرتبط: درس هفتاد و یک آیا برای عکاس حرفه ای شدن باید از ضریب هوشی بالایی برخوردار باشیم؟ ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, | 7:49 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon